Harkstede JO10-1 - GVAV JO10-1

De hele wedstrijd de beter ploeg...........

Zaterdagochtend 27 oktober. Heel vroeg verzamelen bij het Alfa College voor de uitwedstrijd bij Harkstede. We beginnen om half 9 en volgens Weeronline.nl komt de zon om 2 minuten voor half 9  op. In het donker gaan we op weg in de hoop dat het toch wat eerder licht wordt. Bij Harkstede staan de lichtmasten en we gaan snel naar de kleedkamer. Vorige keer met 12-4 gewonnen en het doel was om het deze keer nog beter te doen. Na een korte wedstrijdbespreking, volgt de Warming-up en zijn we klaar voor de wedstrijd.

Helaas is Eyoub ziek, maar het voordeel is dan weer dat we maar 2 wissels hebben.

Armin en Gerenjelo beginnen als wissel en we beginnen Liam op doel, Gracious en Djahvairen achterin, Mees op het middenveld en Anthony en Masogbe voorin. Zoals iedere wedstrijd beginnen we sterk en zijn we constant in de aanval. We komen er wel snel achter dat ook Harkstede een doel heeft; zoveel mogelijk tegenhouden. Ze verdedigen als tijgers en we komen er maar niet doorheen. We krijgen goede kansen maar de keeper heeft alles.  Waar we anders meestal snel voorstaan, krijgen we nu 3 snelle counterdoelpunten om de oren. GVAV blijft aanvallen en wordt eindelijk beloond door een rake knal van Gracious. Direct daarna is de eerste Time out. Masogbe en Djahvairen gaan op wissel en we gaan op zoek naar de aansluiting. Eigenlijk verandert er niet veel- GVAV valt aan, speelt bij vlagen heel goed samen, Harkstede verdedigt en houdt stand.  Ook nu komen  ze er 2 keer gevaarlijk uit, maar beide keren houdt Liam de bal prima tegen. Het wordt een beetje rommeliger, maar GVAV krijgt nog een paar goede kansen. Op het beslissende moment zijn we net niet alert genoeg, waardoor er net een voetje van een Harkstede verdediger tussen zit of de keeper de bal nog redt. Armin probeert het eens met een afstandsschot dat eindigt op de kruising, ook een beetje geluk ontbreekt. In een zeldzame aanval van Harkstede onderschept Mees de bal, waarbij hij hard op zijn knie wordt geraakt. De spelleider fluit voor de rust, dus Mees kan even bijkomen.

We beginnen de 2e helft met Armin en Djahvairen achterin, Gerenjelo op het middenveld en Mees  en Masogbe voorin. Gracious en Anthony staan even op wissel. Het wedstrijdbeeld is hetzelfde; een heel hard werkende Harkstede, een aanvallend GVAV. Omdat we met z’n allen op zo’n klein stukje veld staan, koemn we er maar niet door. Het is slimmer om de bal dan even terug te spelen om wat ruimte te krijgen. Heel even komt Harkstede een beetje van de goal af en zo’n 3 minuten gaat het spel op en neer. Dit geeft ons iets meer ruimte en Mees en Gerenjelo geven een paar goede voorzetten, we krijgen een paar corners en schieten een paar keer van afstand, maar het lijkt of de bal er niet in mag. Hoe lang houdt Harkstede dit vol? Na goede schoten van Djahvairen en Gerenjelo krijgen we weer een corner. Harkstede was al een tijdje niet meer van de eigen helft af geweest, maar daar is  weer zo’n gevaarlijke counter, gelukkig schiet de spits naast. Wer zijn er wel een beetje van geschrokken, maar even laten vallen we weer gewoon aan en schieten we weer net naast. Dan krijgt Harkstede even rust, want het is tijd voor de laatste time out. Mees en Djahvairen gaan op wissel en we gaan weer verder. Harkstede komt er een beetje uit en er komt een klein beetje ruimte.  Armin onderschept de bal en geeft een splijtende pass op Gerenjelo die koel de 3-2 maakt. Nu gaan we er vol voor, maar de keeper van Harkstede brengt redding op een goed schot van Gracious. We krijgen 4 corners achter elkaar, maar het blijft 3-2. Djahvairen komt er nog even in voor Masogbe, die na de time out hard gewerkt heeft op het middenveld. Anthony gaat op rechts goed door in een stevig duel, schiet hard op de lat, maar deze keer is Gerenjelo alert en hij tikt de  3-3  binnen. Vlak na de aftrap is het ook direct 3-4 door een geplaatst schot van Armin. Nu lijkt het even of het verzet van Harkstede is gebroken, maar het blijft spannend. De wedstijd lijkt beslist te worden door een schot van Djahvairen, maar via keeper en lat wordt het slechts een corner. Onze verdedigers lopen nu wel wat te ver naar voren en Harkstede krijgt een grote kans. Een geweldige redding van Liam voorkomt de gelijkmaker. Nu verdedigen we wel weer met zijn allen, maar na wat pech met uitverdedigen vliegt de bal er zomaar in en is het 4- 4. Het is ook zo’n beetje gelijk einde wedstrijd. Het harde werken van Harkstede wordt beloond met een gelijkspel, maar trainer Michiel geeft ook de complimenten aan ons team omdat we tot het einde goed bleven voetballen en veel inzet hebben getoond. We waren de hele wedstijd de betere ploeg maar hebben toch niet gewonnen. Deze keer hadden we veel pech en het is jammer dat we het niet af hebben kunnen maken. Volgende keer een beetje slimmer zijn en een beetje meer geluk hebben en dan komt het wel goed met ons.

Geen wedstrijdverslagen gevonden

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!